Monday, December 9, 2013

Make-up in the simplest way ^_^

Assalamualaikum , holla peeps! Okay, hari ni fifa nak share 1 tips berkenaan cara make-up yang paling simple. Bukan make-up muka je, tapi boleh dikatakan 1 badan lah. Macam pelikk je fifa ni kan? Haa. Tu yang fifa nak kongsi dengan semua readers ni. Caranya tersangatlah simple. Korang tak perlu keluarkan duit dan tenaga langsung. InsyaAllah, kalau korang amalkan hari-II , diri korang akan sentiasa cantik sama ada dari luaran ataupun dalaman. Lelaki ke , perempuan ke , semua boleh cuba. Meh dekat sikit. :D





*klik untuk tumbesaran


Amacam ? Tertarik tak ? Tunggu apa lagi ? Jom sama -II kita beramal. Kan fifa dah cakap , tak perlu keluarkan duit . Relaks dan santai .InsyaAllah , semua amalan yang kita lakukan , akan diredhai Allah . Amin. Kejap , kejap . Fifa ada lagi satu tips nak share ni , yang ni pulakk tentang 'AMALAN ZIKIR UNTUK AWET MUDA DAN BERSERI' . Amacam ? Best tak tajuk dia ? Subhanallah , dengan zikir sahaja boleh jadikan kita nampak muda dan berseri-II.. alang-II dapat seri pengantin tu best jugak kan? ngee~ gurau . . Yang fifa kopipasta dari sumber yang fifa dapat ni ada 3 step sajaa.. 3 step sahaja ya tuan-II dan puan-II .. Senang bangeetttt!!!


FOOTSTEP PERTAMA (dilakukan selepas solat Isyak) :
Ambil air segelas
Baca Al-Fatihah sekali
Surah Al-Waqiah ayat 35-38 sebanyak 7 kali
Tiup dalam air dan minum. Niat dalam hati untu menjaga kecantikan diri dan kebahagiaan           rumah tangga.


FOOTSTEP KEDUA:
Zikir yang di bawah ni dibaca untuk kita sentiasa kelihatan berseri , awet muda tak kira luaran atau dalaman. Amalan zikir tersebut seperti berikut :

Baca "Ya Badiyah" 1x
Baca "Ya Nur" 1x
Baca "Ya Hadi" 1x
Baca "Ya Allah" 3x
*Baca zikir di atas then tiup ke tapak tangan , kemudian sapu ke muka kita. Lakukan setiap hari. InsyaAllah .


FOOTSTEP KETIGA :
Amalkan membaca ayat-II berikut:

Baca ayat ke 35, 36, 37 dan 38 dari surah Al-Waqiah setiap kali selepas solat subuh
Selepas baca ayat-II ini, hembuskan pada air . Kemudian minum air tersebut.
*Cara ini diamalkan supaya sentiasa kelihatan cantik, muda dan bertenaga luar dan dalam.



Haa. Senang kan ? Selain korang kelihatan cantik, muda dan bertenaga , kita juga dapat mengumpul saham di akhirat sebab kita mengamalkan ayat-II Al-Quran. InsyaAllah, Allah permudahkan . Tapi, yang paling penting sekali , INNAMA A'MALU BINNIAT - (Semua amalan dimulakan dengan niat) . Sampai sini dulu entry fifa kali ni . InsyaAllah , lepas ni fifa akan share lebih banyak lagi tips-II menarik ... Choww .. Assalamualaikum .. :) , Selamat mencuba .



*tumpang lalu

sumber sepenuhnya : blog khainuar

No comments:

Short Novel : Dia , Mr Right ?

BAB 3 "Baiklah saya nak awak buat research apa sahaja tentang pembuatan kopi. Next week kita bincangkan dalam kelas ya? Awak semu...